0

Rialiti selepas Kawin ,Rata-rata Pasangan Berbadan Gemuk

Published at 16:59 in




Bengkak Sana Begkak Sini


Ramai orang perasan tapi buat tidak nampak sebab sudah kawin dan apabila sudah mempunyai pasangan semua bab-bab nak jaga badan dah tak perlu seperti mana sebelum kawin.



Memang semua orang tahu tetapi tidak berminat memperkata dan menyentuh topik ini secara terbuka. Barangkali ramai suami khuatir terpaksa tidur di luar rumah akibat dimarahi isteri.


Topik apa?


Topik berkaitan majoriti wanita Malaysia gemuk selepas berkahwin dan mereka bagai tidak pernah ambil pusing.


“Huh! Dulu sebelum kahwin, seksi. Pinggang ramping, bersolek, stylish. Sekarang ni bonjol sana bonjol sini, hips macam batang balak. Tambah pula sekarang ni dah tak minat nak belai suami, manjakan suami. Bila masuk bilik tidur asyik pakai ‘baju kelawar’ menggelebeh. Manalah berselera nak tengok beb!”


Keluhan suami dalam bahasa Melayu tetapi boleh diapplikasikan kepada isteri pelbagai bangsa di negara ini, Cina, India, Kadazan, Iban dan lain-lain.


Alasan isteri ..


“Dulu lain, anak tak ada lagi. Banyak masa nak jaga badan. Sekarang anak berderet, so sibuk, nak melawa macamana? Apatah lagi nak keep in shape. Alah! Tapi laki pun sama, asyik salahkan isteri. Walhal perut dia tu boroi tak sedar, lepas tu duduk rumah pakai kain pelikat! Selera ke?”


“Lelaki boroi, ada orang kata seksi, wanita berperut buncit?,” komen suami.


Tahukah anda,jika anda adalah seorang isteri yang pandai menjaga badan walaupun sudah mempunyai anak yang ramai,akan membuatkan para suami bertambah sayang dan bangga kerana walaupun sudah ada anak 5 tapi bentuk badan seperti anak dara, yang satu ketika dahulu anda miliki.


Apa perasaan saudari jika ,setiap hari si suami asyik pandang kamu dengan dgn penuh minat dan kasih sayang ,sambil memuji-muji kamu..


" sayang,abg ingat macam baru semalam kita kawin,walaupun anak dah 5,bentuk tubuh sayang macam dulu juga,macam sebelum kawin,abg sayang ayang".


Hakikatnya ramai pasangan masing-masing bila dah kawin,tidak pikir  itu semua kerana dah  tak perlu, AWAS!!! jika kamu sudah gemuk,pandang si suami sedikit kurang,, dan jika ada awekss lain disebelah kamu ,akan ada terdetik dihati si suami , "alangkah bagus kalau isteri aku mempunyai bentuk tubuh seperti aweks ni,geram dibuatnya,".


Jadi jangan biarkan diri anda sebagai isteri diselubungi masalah kegemukan,jaga lah badan untuk suami,supaya suami bertambah sayang,tidak pandang aweks lain dan yang paling bagus anda akan cergas dgn memiliki bentuk tubuh ideal serta dapat menjaga kesihatan badan...




amalkan pemakanan seimbang disertai riadah supaya tubuh menjadi sihat,bagi isteri yang mahu dapatkan berat badan idea dan bentuk tubuh cantik, saya sarankan gunakan SD-II kerana ia adalah diet protein tanpa perlu kita berlapar... dan ia selamat diamalkan,kesan penurun berat badan dapat dilihat dalam seminggu... dah banyak pengguna yang berjaya turunkan berat badan dan memiliki bentuk tubuh idaman dengan SD-II.


Sekian,

Spread The Love, Share Our Article

Related Posts

Post Details

No Response to "Rialiti selepas Kawin ,Rata-rata Pasangan Berbadan Gemuk"

Post a Comment